دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 28 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
کشتی سازی شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۱:۳۲:۰۲

2015؛ سال سفارش ساخت کشتی‌های تانکر

باشگاه خبری فراساحل: میزان ساخت کشتی‌های تانکر در هشت سال گذشته بی‌سابقه بوده است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مانا، در سال 2015 شاهد افزایش بی‌سابقه ساخت کشتی‌های تانکر بودیم. آمارهای شرکت EA گیبسون حاکی از سفارش ساخت 358 فروند نفتکش و کشتی تانکر محصولات نفتی در سال 2015 بودیم. در سال 2014 میزان 171 فروند کشتی تانکر سفارش داده شد که از سال 2007 تاکنون بیسابقه بوده است.


سفارشات سال 2015 شامل 60 نفتکش غول پیکر است که نسبت به 34 فروند کشتی نشانگر دو برابر شدن سفارش ساخت این نوع کشتی‌ها است. سال 2015 همچنین از نظر رده‌بندی سومین سال پر فعالیت از نظر میزان سفارش ساخت کشتی در دهه گذشته محسوب می‌شود. این میزان سفارش از نظر کارشناسان موسسه گیبسون منطقی به نظر می‌رسد و دلیل آن اجاره بالای این نوع کشتی‌ها عنوان شده است به طوری که اجاره یک نفتکش غول پیکر در ماه دسامبر سال 2015 به روزانه 52 هزار و 500 دلار رسید.


سفارش کشتی‌های سوئزماکس با 66 فروند بیشترین میزان ساخت کشتی‌ها را به خود اختصاص دادند. کشتی‌های تانکر نوع  دو نیز با 54 فروند سفارش ساخت در جایگاه دوم قرار گرفتند. کشتی‌های تانکر نوع یک در سال 2015، سفارش 40 فروند کشتی جدید را تجربه کردند که این میزان در سال 2014 تنها 28 فروند بود. سفارش ساخت کشتی‌های تانکر نوع متوسط نیز در سال 2015 با افزایش روبرو بود.



  کد خبر : 956
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :